Hallo, wij zijn

Thijs van Weerdenburg | Managing Director

Thijs Roosendaal | Commercial Director

Thijs van Weerdenburg | Managing Director

Thijs (1990) is de voormalig oprichter en eigenaar van Shopmonkey, waar hij verantwoordelijk was voor de bouw en begeleiding van 1.500+ shops, waaronder die van Baskets, Bavaria, Beachim, Blokhuttenoutlet.nl, BRUUT, Casimoda, Eddy’s Eindhoven, FOUR Amsterdam, ID&T, Lofty Manner, Maha, Motorkledingcenter, Neckermann, PostNL, Telefoondiscounter.nl, Telegraaf, WonenMetLef, Wijnvoordeel, XXLhoreca en nog heel veel meer. Naast zijn rol als directeur keek Thijs jarenlang actief mee in de keuken van honderden online bedrijven, en adviseerde hij op ondernemende wijze over platformtechniek, front-end development, strategie, processen en workflow.

Nadat Thijs zijn aandeel in Shopmonkey verkocht (begin 2020) richtte hij The Expandables op, waarmee hij participeert in – voornamelijk online – ondernemingen en als Interim E-Commerce Manager/Directeur voor diverse online bedrijven werkte.

De ervaring van 12 jaar ondernemen in e-commerce gaf hem de filosofie dat het e-commerce landschap rijk is aan succesvolle ondernemers, maar zij over het algemeen de e-commerce know-how missen, en daarom geen grip en regie over e-commerce hebben, onnodig hoge kosten maken, kansen laten liggen en onvoldoende schaalbaar zijn. Terwijl e-commerce één van de meest schaalbare schakels in een organisatie zou moeten zijn, blijkt dit door gebrek aan kennis in praktijk voor te veel ondernemingen té lastig.

Thijs Roosendaal | Commercial Director

Na een Bachelor of Science in International Business aan de Rijksuniversiteit Groningen, kreeg Thijs (1986) een “offer he couldn’t refuse”; de mogelijkheid om als Account Strategist bij Google in Dublin te werken. Bij Google keek Thijs – als Account Executive en later als Partner Manager – mee in de keuken van talloze online ondernemingen, werkte hij samen met “the best and the brightest” en bouwde hij mee aan talloze online succesverhalen, zoals die van Puma, Interflora en Mollie, en had hij bij Google de verantwoordelijkheid over een portefeuille van €200+ miljoen aan ad spend, goed voor €2+ miljard omzet per jaar.

Het werken in Dublin had een houdbaarheidsdatum en hij keerde terug naar Nederland, waar hij steeds meer het gevoel kreeg bij Google niet meer op zijn plaats te zijn. Teveel bedrijven waar fantastische kansen lagen, en die ook goed verpakt waren in ambitieuze marketing- en groeiplannen, stierven vaak in schoonheid. Vanuit zijn rol bij Google waren er te weinig mogelijkheden om deze plannen ook daadwerkelijk tot uitvoer te brengen. De eerste zaadjes voor SCALABLES waren geplant…

Hallo, wij zijn

Thijs van Weerdenburg | Managing Director

Thijs (1990) is de voormalig oprichter en eigenaar van Shopmonkey, waar hij verantwoordelijk was voor de bouw en begeleiding van 1.500+ shops, waaronder die van Baskets, Bavaria, Beachim, Blokhuttenoutlet.nl, BRUUT, Casimoda, Eddy’s Eindhoven, FOUR Amsterdam, ID&T, Lofty Manner, Maha, Motorkledingcenter, Neckermann, PostNL, Telefoondiscounter.nl, Telegraaf, WonenMetLef, Wijnvoordeel, XXLhoreca en nog heel veel meer. Naast zijn rol als directeur keek Thijs jarenlang actief mee in de keuken van honderden online bedrijven, en adviseerde hij op ondernemende wijze over platformtechniek, front-end development, strategie, processen en workflow.

Nadat Thijs zijn aandeel in Shopmonkey verkocht (begin 2020) richtte hij The Expandables op, waarmee hij participeert in – voornamelijk online – ondernemingen en als Interim E-Commerce Manager/Directeur voor diverse online bedrijven werkte.

De ervaring van 12 jaar ondernemen in e-commerce gaf hem de filosofie dat het e-commerce landschap rijk is aan succesvolle ondernemers, maar zij over het algemeen de e-commerce know-how missen, en daarom geen grip en regie over e-commerce hebben, onnodig hoge kosten maken, kansen laten liggen en onvoldoende schaalbaar zijn. Terwijl e-commerce één van de meest schaalbare schakels in een organisatie zou moeten zijn, blijkt dit door gebrek aan kennis in praktijk voor te veel ondernemingen té lastig.

Thijs Roosendaal | Commercial Director

Na een Bachelor of Science in International Business aan de Rijksuniversiteit Groningen, kreeg Thijs (1986) een “offer he couldn’t refuse”; de mogelijkheid om als Account Strategist bij Google in Dublin te werken. Bij Google keek Thijs – als Account Executive en later als Partner Manager – mee in de keuken van talloze online ondernemingen, werkte hij samen met “the best and the brightest” en bouwde hij mee aan talloze online succesverhalen, zoals die van Puma, Interflora en Mollie, en had hij bij Google de verantwoordelijkheid over een portefeuille van €200+ miljoen aan ad spend, goed voor €2+ miljard omzet per jaar.

Het werken in Dublin had een houdbaarheidsdatum en hij keerde terug naar Nederland, waar hij steeds meer het gevoel kreeg bij Google niet meer op zijn plaats te zijn. Teveel bedrijven waar fantastische kansen lagen, en die ook goed verpakt waren in ambitieuze marketing- en groeiplannen, stierven vaak in schoonheid. Vanuit zijn rol bij Google waren er te weinig mogelijkheden om deze plannen ook daadwerkelijk tot uitvoer te brengen. De eerste zaadjes voor SCALABLES waren geplant…

“Scalable”
Adjective
1. Able to be scaled or climbed
2. Able to be changed in size or scale

“Able”
Adjective
1. Having the power, skills, means or opportunity to do something.
2. Having considerable skill, profiency or intelligence.

“SCALABLES”
Noun
A very able company from Amsterdam that makes it’s clientele scalable

En met die filosofie werd geboren: ANNO 2021

Onze filosofie

Met gezamenlijk 20+ jaar ervaring in e-commerce ondervonden wij dat ondernemers vaak ontzettend succesvol zijn in hun branche, maar de kennis en slagkracht op het gebied van e-commerce missen. Bij iedere campagne die we doorlichten, zien we (tienduizenden) euro’s aan verspilling. Wanneer we een kijkje in de keuken nemen, staan we met verbazing te kijken hoe stroef orderprocessen verlopen. En we vallen al helemaal van onze kruk wanneer we checken hoe data gemeten, verwerkt en gebruikt wordt. Om maar wat voorbeelden te noemen…

We zien dat ondernemers zich veel te afhankelijk van derden maken, en geen idee hebben in hoeverre hun online partners voldoende presteren. Het ontbreekt hen aan regie, inzicht en controle, waardoor ze onvoldoende in staat zijn de juiste route te bepalen, onnodig hoge kosten maken, onvoldoende aan de verwachtingen van hun klanten voldoen en ongelooflijk veel kansen laten liggen. Wat als online bedrijven nou wél die wijsheid in pacht zouden hebben?

Onze missie

Met het inbrengen van onze kennis, ondernemende kwaliteiten en netwerk op het gebied van e-commerce, bedrijven grip over hun e-commerce geven, en ze de meest toonaangevende en grootste in hun branche maken.

Met onze expertise op het gebied van organisatie, strategie, development, marketing en order handling flow, zijn we in staat online bedrijven écht schaalbaar te maken, en hogere productiviteit, lagere kosten, meer omzet en een hogere ROI te realiseren. Hetgeen leidt tot ons uiteindelijke doel: het verhogen van de bedrijfswaardering van onze klanten, wat ze aantrekkelijk maakt voor een eventuele overname.

Ons team

Ons doel is om het grootste kenniscentrum qua e-commerce te worden, met een hoge diversiteit aan specialisatiegebieden. Daar zit de factor ‘schaalbaarheid’ ‘m voor óns in. In verband met ons jonge bestaat, bestaat het team van SCALABLES op dit moment uit oprichters Thijs en Thijs, als ook diverse freelancers met ieder hun eigen specialisatiegebied (op het moment van schrijven in ieder geval al op het gebied van supply chain management, SEA, SEO, social advertising, fiscaliteit, platformen en development). Onze doelstelling voor de korte termijn is ons team uitbreiden met vast aangestelde e-commerce experts op tenminste bovengenoemde vakgebieden.

That’s us

Ondernemende e-commerce specialisten. E-commerce jongens die snappen dat een geïnvesteerde euro links, aan de rechterzijde zoveel mogelijk moet opleveren. Geen dertien in een dozijn consultants met een idioot hoog uurtarief en een hoop gelul. We zijn ondernemers en levelen op hetzelfde niveau. Ondernemers die alleen nét even iets meer van e-commerce weten 😉 (al zeggen we het zelf).