Ontstaan, Filosofie & Missie
SCALABLES werd opgericht door Thijs van Weerdenburg (1990). Thijs aan het woord:
Ontstaan
Ruim 15 jaar ondernemen in e-commerce gaf mij de ervaring dat bedrijven vaak goede online plannen en ambities hebben, maar het hen aan e-commerce kennis ontbreekt. Ze hebben vaak geen vat op e-commerce, laten kansen liggen, maken onnodige kosten en maken zich (te) afhankelijk van derden. Zonde!
Filosofie
Ik geloof in ‘schoenmaker houd je bij je leest’ en elkaar aanvullen. Vanuit die gedachte creëer ik ‘win-wins‘; ik participeer in of werk voor bedrijven die alles van markt weten en breng daar e-commerce kennis in. Met één ingrediënt maak je immers geen gerecht.
Missie
Mijn doel is het realiseren van hogere (exit)waarde. Door het inbrengen van commercieel inzicht, ondernemend vermogen en een flinks dosis doeners mentaliteit.

Samenwerken en participeren is als een huwelijk. Gaan we het samen doen…
…dan is het belangrijk dat we – juist ook op persoonlijk vlak – een klik hebben:
Ik ben Thijs. Op 18-jarige leeftijd gestart met ondernemen, 33 jaar oud, opgegroeid in Hoofddorp en woon in Amsterdam. Ik ben no-nonsens, informeel en lul er niet omheen. Doelgericht, ondernemend, commercieel en direct. Niet lullen, maar poetsen!
Hobby’s
Ondernemen. Een idee van 0 naar 100, of een bedrijf van 100 naar 200 brengen, is waar ik energie van krijg. Hard werken wissel ik af met een potje padel of voetbal, een boottochtje of een rondje op de motor. Daarnaast hou ik van vintage horloges, rode wijn en Spaanse zon.
2009 – 2012: Parkeerbedrijf, dropshipping en webwinkels
De eerste echte ondernemerslessen leerde ik met het exploiteren van een parkeerbedrijfje op Schiphol (overgenomen door vervoersbedrijf uit de regio).
In de daluren bouwde ik webwinkels, realiseerde wat omzet, alvorens ze van de hand te doen.
Gelijktijdig richtte ik Dropshippen.nl en Dropshipping.nl op, waarmee groothandels aan retailers werden gekoppeld.
2013 – 2020: Shopmonkey
Als oprichter was ik verantwoordelijk voor de bouw en begeleiding van meer dan 1.500 webwinkels, waaronder die van Bas Smit, Bavaria, Blokhuttenoutlet, Eddy’s Eindhoven, FOUR, ID&T, Lieke van Lexmond, Motorkledingcenter, Neckermann, NIKKIE, PostNL, Telegraaf, Wijnvoordeel, XXLhoreca en meer. Mijn aandeel verkocht aan voormalig compagnon omdat ik toe was een nieuwe uitdaging.
2020 – 2021: EXIT en (halve) sabbatical
Hoewel sabbatical, hield ik stilzitten niet lang vol; tijdens deze periode hield ik mij bezig met wat (vastgoed)projectjes, de – hobbymatige – ‘handel’ in vintage horloges en het helpen van (bevriende) ondernemers. Bezigheidstherapie.
2021 – 2023: Interim en consultancy in e-commerce
In de periode 2021 – 2023 werkte ik interim voor en gaf ik advies aan diverse start-ups en bedrijven; bedrijven met een jaaromzet van 500k tot 10m, een Twinkle-100 onderneming en een grote B2B georiënteerde partij met een jaaromzet van €100+ miljoen en 200+ werknemers, waar ik nog steeds mee werk.
2021 – heden: Snelle Verhuizers
Wat startte als project om door COVID getroffen vrienden en kennissen aan het werk te helpen, richtte ik samen met een vriend het bedrijf Snelle Verhuizers op. Met inmiddels al 5.000+ uitgevoerde verhuizingen, 10+ wagens en 35+ medewerkers werd ‘Snelle’ het snelst groeiende verhuisbedrijf van NL. Op eigen benen, zonder schulden en al vanaf het eerste jaar winstgevend. Trots!
Heden: SCALABLES anno nu (2024)
Een consultant is geen ondernemer, en een ondernemer geen consultant. Ik hield gemengde gevoelens over aan het uitsluitend geven van advies. Ik vind het fijner om het stuur zelf in de hand te hebben. Die gedachte leidde tot de huidige vorm van SCALABLES; d.m.v. het aangaan van joint ventures, pakken we samen het stuur en geven we gas!
“Scalable”
Adjective
1. Able to be scaled or climbed
2. Able to be changed in size or scale
“Able”
Adjective
1. Having the power, skills, means or opportunity to do something.
2. Having considerable skill, profiency or intelligence.
“SCALABLES”
Noun
A very able company that makes companies scalable