Investeren in traffic en omzet is een eitje…

…maar met meer traffic en omzet alléén ben je er niet. Je wint het spel door het creëren van synergie tussen alle verschillende facetten binnen een e-commerce onderneming; processen, data, marketing, development, product, partners, mens en afnemers. Voeg daar vervolgens loyalty, retentie, een hogere customer lifetime value en bruikbare data aan toe. Dat tezamen met inzicht, controle, agility en onafhankelijkheid maakt een bedrijf schaalbaar, en dus van hogere waarde.

Road to Value

Scalables

Klinkt goed? Zo ziet een samenwerking eruit:

SCALABLES gaat goed beslagen ten ijs. Heb jij een goed idee of heb je een bestaande (gezonde) business, en is dat niche-gericht, B2B, high-ticket, high-volume of een dienstverlening? Dan zijn we geïnteresseerd en kunnen we samenwerken: Geheel vrijblijvend maken we kennis en doen we onderzoek. We analyseren het product, processen, partners, marketing performance en markt. Ook kijken we wie en voor de organisatie werkt, welke competenties al aanwezig zijn en waar de behoefte ligt. Valkuilen worden blootgelegd en kansen worden geanalyseerd. Vervolgens berekenen we aan de hand van bruikbare data de haalbaarheid, maken we een exploitatiebegroting en formuleren we een business plan.

1. Deal making

Staan alle seinen op groen, dan kunnen we een deal maken; SCALABLES gaat participeren in jouw onderneming of neemt (gedeeltelijk) over. We maken afspraken over verwachtingen en eventuele prestatievergoedingen en/of managementfee. In beginsel is het ook mogelijk om een periode van aftasten te hanteren, waarbij alleen op basis van fee wordt afgerekend.

2. Digitaal transformeren

Goed gas geven lukt als iedereen in de organisatie meewerkt en zijn schouders eronder zet. SCALABLES transformeert traditionele organisaties tot digitale vooroplopers die geloven in e-commerce, e-commerce ademen en klaar zijn voor de toekomst.

Quick wins en low hanging fruit pakken we meteen op…

3. Optimaliseren & Funderen

Zie je business als een layer cake of piramide; hoe steviger de onderste laag, hoe hoger we kunnen bouwen. Daarom zorgen we eerst voor een solide fundament op het gebied van processen, data, marketing, development, partners en team. Naast focus op effiency, agility en productiviteit, creëren we synergie, structuur, meetbaarheid en dus schaalbaarheid. Dat moet ervoor zorgen dat we vooruit kunnen; x2, x10 of x100.

4. Groeien

Met een solide basis, een strak plan, de juiste mensen, schaalbare processen, kennis, ervaring, netwerk én data, sturen we het schip de Grote Oceaan op en geven we gas. Flínk gas.

Met een uitstekende CRO-basis en een strakke marketingstrategie bewerkstelligen we groei. Geen kamikaze-groei, maar gecontroleerde en voorspelbare groei onderbouwd met kennis, ervaring, data, de juiste interpretatie van die data en fris ondernemend gogme.

5. Waarde verhogen

Naast het genereren van méér traffic en omzet, realiseren we een hogere productiviteit, meer efficiency en lagere kosten. Het optimaliseren van ROI levert de eerste waardeverhoging op, waarmee we onszelf direct al terugverdienen. Andere factoren, zoals hogere retentie en customer lifetime value, data, inzicht, voorspelbaarheid, agility, onafhankelijkheid en dus schaalbaarheid, brengen ons naar het einddoel; de waarde van de onderneming excessief laten stijgen.

6. Vruchten plukken of EXIT

Hebben we de waarde gerealiseerd, dan kunnen we de vruchten plukken van de zwarte cijfertjes die er onderaan de streep overblijven, of we kiezen voor een EXIT. SCALABLES’ netwerk op het gebied van bedrijfsovernames binnen e-commerce kan hierbij helpen.

Interessant? Neem contact op: