Meet The Team: Thijs Roosendaal
Meet The Team: Thijs Roosendaal
Bij SCALABLES werken we intensief samen met onze partners, opdrachtgevers en de mensen die voor onze partners en opdrachtgevers werken. We verstoppen ons niet achter een telefoon of bureau, maar zijn actief en fysiek aanwezig ín organisaties. We zijn collega’s, waarbij het belangrijk is dat we een klik hebben, ook op persoonlijk vlak. Daarom stellen we onszelf graag even voor:
Ik ben Thijs Roosendaal! Geboren en getogen Haarlemmer met een ontembare drang om andere culturen te ontdekken.
Reizen en studie
Voordat ik ging studeren ben ik eerst solo op reis gegaan naar Italië en Zuid-Afrika. Maar zoals Godfried Bomans ooit opschreef: Men gaat op reis om thuis te komen. Dus trok ik naar Groningen om een studie International Business aan de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) te volgen. Daarop volgde een buitenlands semester aan de Stellenbosch University en in 2014 kreeg ik een “offer you can’t refuse”; de mogelijkheid om bij Google in Dublin te werken.
Wonen in Dublin en werken voor Google
27 jaar oud en rechtstreeks uit mijn studententijd: Ambitieus, met wilde haren en groen achter de oren. Op naar het volgende buitenlandse avontuur, weg van vrienden en familie om als Account Strategist aan de slag te gaan op het hoofdkantoor van Google.
Ik kon intern doorgroeien en werd volledig ondergedompeld in de digitale opvoeding van Google. Mocht in de keuken van talloze online bedrijven kijken, samenwerken met “the best and the brightest” en meebouwen aan talloze online succesverhalen, zoals die van Puma, Interflora en Mollie.
Ondertussen was Dublin privé ook goed voor me: ik ontmoette een geweldige vrouw en mijn twee kinderen werden er geboren. Ik maakte nieuwe vriendschappen. Speelde er 5-a-side football, werd dronken van Guinness en leerde vooral dat je je niet overal druk om moet maken: Sure it’s grand!
Een nieuwe start
Toch verstreek de houdbaarheidsdatum in Dublin en was ik toe aan een nieuwe uitdaging: terug naar Nederland. Dat viel me een stuk zwaarder dan verwacht: Ik was weg uit mijn geliefde Dublin, moest opnieuw settelen tijdens een lockdown, zat maandenlang met de kinderen thuis, en ik merkte dat ik bij Google ook niet meer op mijn plaats was. Mijn waarden en ambities matchten niet meer met de mogelijkheden intern, dus ging ik op zoek naar een nieuw avontuur.
Dat avontuur dacht ik te vinden bij Salesforce. Echter bleek dat een ongelukkige en weinig vruchtbare keuze. Ik barstte van ambities, maar geen platform om ze waar te maken.
SCALABLES
Er kwam al snel het gevoel dat ik iets moest doen met de frustratie die ik had overgehouden aan veel meetings bij Google; organisaties die waanzinnig goed bezig zijn in hun branche, maar net dat stuk kennis en slagkracht op e-commerce missen om er alles uit te halen wat erin zit. Fantastische kansen, die goed verpakt waren in ambitieuze marketing- en groeiplannen, stierven te vaak in schoonheid.
Via via kwam ik in contact met naamgenoot Thijs van Weerdenburg. Hij sprak met passie over zijn tijd als eigenaar van Shopmonkey, waar hij meer dan 1500 webshops begeleidde en bouwde. Gedreven, met een berg aan e-commerce kennis, kleurrijk en bovenal een ondernemer pur sang.
Thijs en ik bleken dezelfde filosofie te delen, en zo geschiedde; SCALABLES werd geboren. Ik vond mijn jeugdig enthousiasme terug en opende een blik aan doorzettingsvermogen. Door keihard werken hebben we een vliegende start gemaakt!